Uanset hvilken branche du har, er din marketing afgørende for virksomheden. Det har evnen til at skabe eller ødelægge en virksomhed. Derfor er det afgørende at udvikle en marketingplan, der er effektiv nok og leverer gode, hvis ikke fantastiske resultater. Succesfuld markedsføring kræver smart planlægning, og ville kun hjælpe dig med at rangere højt på det digitale markedet.
Indgående kendskab til marketingstrategier er afgørende for at opnå succes. Derudover er det også vigtigt at kende de ting og fejl, som der bør undgås. Der er et par fejl, som marketingfolk begår. Små virksomheder bør være mere opmærksomme på sådanne detaljer, da deres budget allerede er meget begrænset.
I dette blogindlæg vil vi diskutere fem almindelige fejl, som marketingfolk bør se frem til at undgå og opnå optimale resultater.
Retargeting af alle – E-handelsvirksomheder begår en fejl ved at retargete alle besøgende, selvom de bliver afvist. Det er faktuelt, at dit produkt er perfekt. Men du skal forstå, at ikke alle besøgende kommer til dit websted for at shoppe efter noget.
De leder måske efter noget andet. Hvis du også retargeter disse besøgende, så spilder du bare dine ressourcer. Da de fleste af sådanne besøgende ikke har vist nogen interesse i at købe dit tilbud, uanset hvor godt du udvikler dine kampagner, vil de ikke åbne, hvis de ikke er interesserede. Spild derfor ikke tid og energi på at målrette mod mennesker, der ikke er berørt.
Hele marketingbudgettet til erhvervelse – Brug ikke et stort antal af dine marketingkroner på at opnå nye kunder. Du gør en stor indsats for at bringe besøgende til dit websted, men de fleste af dem vender tilbage med det samme. De konverterer næsten ikke, selvom siden er godt optimeret og tilbyder alt bedst. Overvej derfor at skyde tilbagekøbsrater sammen med at gøre en indsats for opkøbet. Én strategi vil ikke fungere, og du bliver nødt til at fokusere på forskellige aspekter for at få tingene til at falde på plads.
Koncentrerer sig om ensidig indholdsskabelse – Marketingfolk bruger mere på indholdsskabelse, og det er essensen af digital markedsføring. Desuden giver det muligvis ikke ønskværdige resultater at bruge en stor del af skabelse af indhold. Du får måske ikke et bang for pengene. I stedet for at skabe dit indhold, kan du bruge brugergenereret indhold. Brugergenereret indhold gør underværker, og det kan mere, end du kan forestille dig.
Ikke at investere i sociale medier – SEO er afgørende, og det samme er sociale medier. Begå ikke den fejl at tro, at sociale medieplatforme ikke er noget for dig. De er i øjeblikket de mest kraftfulde værktøjer til at skabe brand awareness på den moderne markedsplads. Som en lille virksomhed, hvis du ikke har ressourcer og tid til at fokusere på markedsføring på sociale medier, kan du fokusere på organisk indsats. Identificer dit publikum og forbedre dine sociale mediestrategier for at få dem til at fungere. Engager dit publikum mere og skab et godt indtryk. Opret en robust plan ved at grave dybt ned i indsigten på dine sociale mediekonti og handle derefter.
Ikke at bruge data – Virksomheder begår denne fejl ret ofte, og alle begår denne ene fejl. De ignorerer data og glemmer, at data er grundlaget for enhver virksomhed. Hver online virksomhed indsamler data i disse dage; dog hjælper kun indsamling ikke. Du bliver nødt til at bruge den til at få brugbar indsigt.
Ikke alle virksomheder bruger indsigt, og kun få gør det. Men dem, der gør det, ved ikke, hvordan de skal bruge det effektivt. Indsamling af data er afgørende, men samtidig er det integreret at passe på, hvordan marketingfolk bruger dem. De bør bruge det på den rigtige måde for at opnå maksimale fordele. Udnyt vitale elementer og dem, der er i forhold til dine forretningsmål.
Konklusion
Enhver virksomhed forsøger at yde deres bedste indsats og svæve højt. Dette er grunden til, at marketingfolk arbejder hårdt, så virksomheder kan nå deres ønskede mål. Men i processen står der nogle udfordringer, det er afgørende at finde løsninger. Ved at lave små fejl bliver der nogle gange skruet op for markedsføringsindsatsen, og det nytter ikke noget. Ydermere er mærkets image nogle gange skadet. Undgå almindelige marketingfejl og se efter ting, der virker. Integrer dem, du er sikker på.
Ingen kommentarer
Send en besked